• Kjapp oppdatering om Jenny:

    Nr man gir seg i kast med noe s vgalt som vie en del av sitt levende liv til gjre noe veldig omfangsrikt og fullstendig nytt nesten helt alene, er det lett at man fr ganske urealistiske ambisjoner. Jeg forteller verden at jeg driver og lager et dataspill, og opplever at de fleste smiler overbrende som til den illeluktende dommedagsprofeten p Queen Square.

    Jeg ville gjort det samme. I helvete, jeg GJR det samme. Dette kommer aldri til bli noe ut av, sier jeg. Men det samme sa folk om arkitektbyret i 5. klasse! Det samme sa folk om de sjuspillefilmene som vi skulle produsere p ungdomsskolen! Det samme sa folk om Det Rd-Bl Partiet, som var Hundrings' og mitt eget kvasipolitiske teatersportparti! Romfergen av tre som Jarle og jeg skulle bygge! grave til Kina i den store sandkassa! The Liverpool Hidden Theatre! Popduoen Kennedy Project! Rockebandet George! Bokserien jeg har forskt skrive siden jeg var sju! Se hva alt det har blitt til n?! H?! H?!

    Okay, jeg medgir at de fleste av de prosjektene gikk dukken etter kortere eller lengre tid. Men selv om vi aldri ble helt ferdige med noen av disse tingene, har jeg dratt med meg utrolig mange egenskaper og erfaringer fra prosessene.

    Naive folk spr ofte hvorfor jeg er s flink til alt mulig. 50% av grunnen er naturligvis at yet som spr er ukritisk og lettlurt, men den andre halvparten skyldes alts en herlig komplett mangel p bakkekontakt. Dette er jeg stolt av, og det gjr meg lykkelig. S det s.

    Her skulle jeg gjerne sagt at det blir annerledes med spillet om Jennys ville eventyr, men det ville jeg nok sagt om hvert av de forrige prosjektene jeg holdt p med ogs, helt tilbake til da jeg strevet med f den trekantede klossen ned i det runde hullet, ikke p tross av, men fordi det ikke var meningen gjre noe slikt. Spillet skal skje!

    Jeg lovet holde dere informert om fremskrittene, s her er en standardisert liste over hva prosjektet innebrer, og hva som enda mangler:

    Historie
    • Handlingsforlp (100%) fullfrt
    • Dreiebok (100%) fullfrt
    • Manus (3%) avventer oppgaveutredning, deadline mandag neste uke

    Spillerens oppgaver
    • Objektsliste (ca 90%) deadline tirsdag morgen kl 12
    • Oppgaveutredning (60%) avventer objektsliste, deadline onsdag midnatt

    Stemmeinnspilling
    • Karakterskildringer (85%)
    • Utlysning av roller (ca 30%)
    • Auditions (0%) avventer manus
    • Casting (0%) avventer auditions
    • Innspilling (0%) avventer casting

    Grafisk design
    • Karakterdesign (8%)
    • Leveldesign (55%)
    • Design av brukerflate (5%)
    • Objekter (0%)
    • Brukerflate (0%)
    • Levelbakgrunner (0%)
    • Grafisk storyboard (4%)
    • Karakteranimasjon hovedperson (1%)
    • Karakteranimasjon biroller (0%)
    • Karakteranimasjon vrig (0%)
    • Cinematikk (1%)
    • Lip-sync (0%)

    Musikk
    • Id (ca 60%)
    • Programforstelse (ca 80%)
    • Forsksprosjekter (66%)
    • Komposisjon (4%)
    • Samarbeidspartnere (5%) Circus Maximus er om bord! red. anm.
    • Kapittel 1 (ca 2%)
    • Kapittel 2 (ca 2%)
    • Kapittel 3 (0%)
    • Kapittel 4 (ca 5%)

    Programmering
    • Forstelse av grunnkonsepter (100%) fullfrt
    • Omfangsutredning (ca 80%)
    • Layout brukerflate (ca 30%)
    • Brukerflate (0%)
    • Layout spillmekanikk (96%)
    • Spillmekanikk kapittel 1 (4%)
    • Spillmekanikk kapittel 2 (0%)
    • Spillmekanikk kapittel 3 (0%)
    • Spillmekanikk kapittel 4 (0%)
    • Layout minispill (40%)
    • Minispill (0%)
    • Minispill kampmekanikk (0%)
    • Grafisk samkjring (0%)
    • Musikalsk samkjring (0%)
    • Sistehndsprogrammering (0%)

    Betatesting
    • Testpanel (0%)
    • Informasjonsbehandling (0%)
    • Revisjon (0%)
    • Endringer (0%)

    Post-production
    • Finansiering (2%)
    • Markedsevaluering innland (0%)
    • Markedsevaluering vrig utland (0%)
    • Markedsevaluering USA (0%)
    • Utredning (1%)
    • Foretak (5%)
    • Nettsted (0%)
    • Markedsfring (0%)
    • Involvering i massemedia (0%)

    ...og nr alle disse str p hundre, er det eneste som gjenstr slippe det strste arbeidet jeg noensinne har tatt p meg ls p verdenssamfunnet.

    Dagens sprsml, og jeg vil ikke ha noen hfligheter:

    Tror du jeg klarer det?

    17 kommentarer

    iros

    05.mai.2009 kl.03:48

    ja :D

    Filosofaen

    05.mai.2009 kl.06:27

    Jeg mener at du har alle forutsetninger til fikse det, men den strste utfordringa blir nok post-produksjon. Jeg gleder meg veldig til se utfallet.

    zniboy

    05.mai.2009 kl.06:54

    Jeg hper virkelig du klarer det!

    Signe

    05.mai.2009 kl.08:30

    Jeg hper du klarer det, for jeg har lyst til spille :D

    05.mai.2009 kl.12:07

    Jeg mener at du hadde klart det med en halvgal og godt bemidlet finansmann i ryggen som kunne pisket deg i gang for tjene tilbake investeringene. Jeg tror Bhatti har noen greie kontakter for akkurat den slags.

    Periwinkle

    05.mai.2009 kl.12:23

    Jaaaadaa! her gjelder det vre positiv.

    Linda F

    05.mai.2009 kl.15:21

    tru kan man gjre i kirka.. Jeg vet du klarer det om du vil..

    Christina

    05.mai.2009 kl.15:56

    Jeg tror du klarer det, med mindre du plutselig finner ut at "dette gidder jeg ikke mer".

    Kristine B)

    05.mai.2009 kl.19:24

    Haha. Store prosjekter, jeg kjenner meg igjen :P Men, uten ambisjoner fr man ikke til stort. Og jeg velger tro at du fr det til.

    Espen HK

    05.mai.2009 kl.22:36

    nei.
    men hper klart at det blir noe av, og stiller mitt ydmyke vesen til disposisjon som betatester om s skulle behves. feedback e alltid en bra ting, right?

    Idelsy

    05.mai.2009 kl.23:08

    Vel.
    *dagligtegneserieoppdtering*

    *kremt*

    Selvflgelig klarer du dette!

    The Teller

    06.mai.2009 kl.18:05

    Selvsagt tror The Teller p Jack! Skulle da bare mangle.
    At du fr tid til dette er veldig merkelig, m nesten bli litt mamma si; gjr lekser gutt.
    Men som venn m jeg si; fuck, bli ferdig n - jeg vil spille.

    Kom du ikke til Kina du heller?
    Jeg gjorde et rlig forsk, men nabogutten som var 2 r eldre enn meg sa at det var hlvete mellom og det er varmt, s jeg ga opp i frykt for brenne opp.
    Faktisk.

    Hundrings

    07.mai.2009 kl.00:01

    Hva jeg tror er nok irrelevant. Men jeg har troen.

    Vebjqrn

    10.mai.2009 kl.12:55

    Det einaste som er sikkert er at du har litt jobbe med ;-)

    Panima

    12.mai.2009 kl.18:40

    Du er s smertelig flink til vise hvor dyktig du er og hvor godt du vet vet. Klassisistisk barokknarsissisme lzm.
    Klarer du det ikke, s er jeg bedre enn deg. For jeg har nesten fullfrt mitt Store Prosjekt

    Snorre

    17.mai.2009 kl.09:18

    Du klarer det nok bare du skaffer finansiering og salgskonsesjoner.

    Mari

    06.sep.2009 kl.19:52

    Tror du klarer hva enn du vil! ;)

    Skriv en ny kommentar

    hits