• Kjapp oppdatering om Jenny:

    Når man gir seg i kast med noe så vågalt som å vie en del av sitt levende liv til å gjøre noe veldig omfangsrikt og fullstendig nytt nesten helt alene, er det lett at man får ganske urealistiske ambisjoner. Jeg forteller verden at jeg driver og lager et dataspill, og opplever at de fleste smiler overbærende som til den illeluktende dommedagsprofeten på Queen Square.

    Jeg ville gjort det samme. I helvete, jeg GJØR det samme. Dette kommer aldri til å bli noe ut av, sier jeg. Men det samme sa folk om arkitektbyrået i 5. klasse! Det samme sa folk om de sju spillefilmene som vi skulle produsere på ungdomsskolen! Det samme sa folk om Det Rød-Blå Partiet, som var Hundrings' og mitt eget kvasipolitiske teatersportparti! Romfergen av tre som Jarle og jeg skulle bygge! Å grave til Kina i den store sandkassa! The Liverpool Hidden Theatre! Popduoen Kennedy Project! Rockebandet George! Bokserien jeg har forsøkt å skrive siden jeg var sju! Se hva alt det har blitt til nå?! Hæ?! Hæ?!

    Okay, jeg medgir at de fleste av de prosjektene gikk dukken etter kortere eller lengre tid. Men selv om vi aldri ble helt ferdige med noen av disse tingene, har jeg dratt med meg utrolig mange egenskaper og erfaringer fra prosessene.

    Naive folk spør ofte hvorfor jeg er så flink til alt mulig. 50% av grunnen er naturligvis at øyet som spør er ukritisk og lettlurt, men den andre halvparten skyldes altså en herlig komplett mangel på bakkekontakt. Dette er jeg stolt av, og det gjør meg lykkelig. Så det så.

    Her skulle jeg gjerne sagt at det blir annerledes med spillet om Jennys ville eventyr, men det ville jeg nok sagt om hvert av de forrige prosjektene jeg holdt på med også, helt tilbake til da jeg strevet med å få den trekantede klossen ned i det runde hullet, ikke på tross av, men fordi det ikke var meningen å gjøre noe slikt. Spillet skal skje!

    Jeg lovet å holde dere informert om fremskrittene, så her er en standardisert liste over hva prosjektet innebærer, og hva som enda mangler:

    Historie
    • Handlingsforløp (100%) fullført
    • Dreiebok (100%) fullført
    • Manus (3%) avventer oppgaveutredning, deadline mandag neste uke

    Spillerens oppgaver
    • Objektsliste (ca 90%) deadline tirsdag morgen kl 12
    • Oppgaveutredning (60%) avventer objektsliste, deadline onsdag midnatt

    Stemmeinnspilling
    • Karakterskildringer (85%)
    • Utlysning av roller (ca 30%)
    • Auditions (0%) avventer manus
    • Casting (0%) avventer auditions
    • Innspilling (0%) avventer casting

    Grafisk design
    • Karakterdesign (8%)
    • Leveldesign (55%)
    • Design av brukerflate (5%)
    • Objekter (0%)
    • Brukerflate (0%)
    • Levelbakgrunner (0%)
    • Grafisk storyboard (4%)
    • Karakteranimasjon hovedperson (1%)
    • Karakteranimasjon biroller (0%)
    • Karakteranimasjon øvrig (0%)
    • Cinematikk (1%)
    • Lip-sync (0%)

    Musikk
    • Idé (ca 60%)
    • Programforståelse (ca 80%)
    • Forsøksprosjekter (66%)
    • Komposisjon (4%)
    • Samarbeidspartnere (5%) Circus Maximus er om bord! red. anm.
    • Kapittel 1 (ca 2%)
    • Kapittel 2 (ca 2%)
    • Kapittel 3 (0%)
    • Kapittel 4 (ca 5%)

    Programmering
    • Forståelse av grunnkonsepter (100%) fullført
    • Omfangsutredning (ca 80%)
    • Layout brukerflate (ca 30%)
    • Brukerflate (0%)
    • Layout spillmekanikk (96%)
    • Spillmekanikk kapittel 1 (4%)
    • Spillmekanikk kapittel 2 (0%)
    • Spillmekanikk kapittel 3 (0%)
    • Spillmekanikk kapittel 4 (0%)
    • Layout minispill (40%)
    • Minispill (0%)
    • Minispill kampmekanikk (0%)
    • Grafisk samkjøring (0%)
    • Musikalsk samkjøring (0%)
    • Sistehåndsprogrammering (0%)

    Betatesting
    • Testpanel (0%)
    • Informasjonsbehandling (0%)
    • Revisjon (0%)
    • Endringer (0%)

    Post-production
    • Finansiering (2%)
    • Markedsevaluering innland (0%)
    • Markedsevaluering øvrig utland (0%)
    • Markedsevaluering USA (0%)
    • Utredning (1%)
    • Foretak (5%)
    • Nettsted (0%)
    • Markedsføring (0%)
    • Involvering i massemedia (0%)

    ...og når alle disse står på hundre, er det eneste som gjenstår å slippe det største arbeidet jeg noensinne har tatt på meg løs på verdenssamfunnet.

    Dagens spørsmål, og jeg vil ikke ha noen høfligheter:

    Tror du jeg klarer det?

    17 kommentarer

    iros

    05.mai.2009 kl.03:48

    ja :D

    Filosofaen

    05.mai.2009 kl.06:27

    Jeg mener at du har alle forutsetninger til å fikse det, men den største utfordringa blir nok post-produksjon. Jeg gleder meg veldig til å se utfallet.

    Åzniboy

    05.mai.2009 kl.06:54

    Jeg håper virkelig du klarer det!

    Signe

    05.mai.2009 kl.08:30

    Jeg håper du klarer det, for jeg har lyst til å spille :D

    05.mai.2009 kl.12:07

    Jeg mener at du hadde klart det med en halvgal og godt bemidlet finansmann i ryggen som kunne pisket deg i gang for å tjene tilbake investeringene. Jeg tror Bhatti har noen greie kontakter for akkurat den slags.

    Periwinkle

    05.mai.2009 kl.12:23

    Jaaaadaa! her gjelder det å være positiv.

    Linda F

    05.mai.2009 kl.15:21

    å tru kan man gjøre i kirka.. Jeg vet du klarer det om du vil..

    Christina

    05.mai.2009 kl.15:56

    Jeg tror du klarer det, med mindre du plutselig finner ut at "dette gidder jeg ikke mer".

    Kristine B)

    05.mai.2009 kl.19:24

    Haha. Store prosjekter, jeg kjenner meg igjen :P Men, uten ambisjoner får man ikke til stort. Og jeg velger å tro at du får det til.

    Espen HK

    05.mai.2009 kl.22:36

    nei.
    men håper klart at det blir noe av, og stiller mitt ydmyke vesen til disposisjon som betatester om så skulle behøves. feedback e alltid en bra ting, right?

    Idelsy

    05.mai.2009 kl.23:08

    Vel.
    *dagligtegneserieoppdtering*

    *kremt*

    Selvfølgelig klarer du dette!

    The Teller

    06.mai.2009 kl.18:05

    Selvsagt tror The Teller på Jack! Skulle da bare mangle.
    At du får tid til dette er veldig merkelig, må nesten bli litt mamma å si; gjør lekser gutt.
    Men som venn må jeg si; fuck, bli ferdig nå - jeg vil spille.

    Kom du ikke til Kina du heller?
    Jeg gjorde et ærlig forsøk, men nabogutten som var 2 år eldre enn meg sa at det var hælvete mellom og det er varmt, så jeg ga opp i frykt for å brenne opp.
    Faktisk.

    Hundrings

    07.mai.2009 kl.00:01

    Hva jeg tror er nok irrelevant. Men jeg har troen.

    Vebjqrn

    10.mai.2009 kl.12:55

    Det einaste som er sikkert er at du har litt å jobbe med ;-)

    Panima

    12.mai.2009 kl.18:40

    Du er så smertelig flink til å vise hvor dyktig du er og hvor godt du vet vet. Klassisistisk barokknarsissisme lzm.
    Klarer du det ikke, så er jeg bedre enn deg. For jeg har nesten fullført mitt Store Prosjekt

    Snorre

    17.mai.2009 kl.09:18

    Du klarer det nok bare du skaffer finansiering og salgskonsesjoner.

    Mari

    06.sep.2009 kl.19:52

    Tror du klarer hva enn du vil! ;)

    Skriv en ny kommentar

    hits