mai 2009

Whoa, blogging er vanskelig, ass!

Spesielt når det ikke er mulig å logge på. 

Dette er tredje gang jeg får en lengre tidsperiode med "kan ikke opprette forbindelse med blogsoft.no fordi tjeneren ikke svarer", og det gjør ikke underverker for innleggsraten her på bloggen. Slik oppførsel må jo kalles tjenesteforsømmelse, og er det en ting man gir tjeneren sin sparken for, er det tjenesteforsømmelse.

Og så lurer man på om det er i orden nå, slik at blogging igjen kan fortsette fra eloquentia.blogg.no, men det vet nok dessverre ingen. Akkurat nå blogger jeg nemlig fra en annen datamaskin.

Men... det betyr jo at jeg får mye mer tid til å arbeide med Jenny, hvis casting og auditions er i full gang.

Følg hele prosjektet på:
http://www.facebook.com/pages/Jenevieve-de-Berre/196892900113?ref=nf

Nå må jeg løpe, for skolenettet stenger! Sees om ubestemt tid!

Kjapp oppdatering om Jenny:

Når man gir seg i kast med noe så vågalt som å vie en del av sitt levende liv til å gjøre noe veldig omfangsrikt og fullstendig nytt nesten helt alene, er det lett at man får ganske urealistiske ambisjoner. Jeg forteller verden at jeg driver og lager et dataspill, og opplever at de fleste smiler overbærende som til den illeluktende dommedagsprofeten på Queen Square.

Jeg ville gjort det samme. I helvete, jeg GJØR det samme. Dette kommer aldri til å bli noe ut av, sier jeg. Men det samme sa folk om arkitektbyrået i 5. klasse! Det samme sa folk om de sju spillefilmene som vi skulle produsere på ungdomsskolen! Det samme sa folk om Det Rød-Blå Partiet, som var Hundrings' og mitt eget kvasipolitiske teatersportparti! Romfergen av tre som Jarle og jeg skulle bygge! Å grave til Kina i den store sandkassa! The Liverpool Hidden Theatre! Popduoen Kennedy Project! Rockebandet George! Bokserien jeg har forsøkt å skrive siden jeg var sju! Se hva alt det har blitt til nå?! Hæ?! Hæ?!

Okay, jeg medgir at de fleste av de prosjektene gikk dukken etter kortere eller lengre tid. Men selv om vi aldri ble helt ferdige med noen av disse tingene, har jeg dratt med meg utrolig mange egenskaper og erfaringer fra prosessene.

Naive folk spør ofte hvorfor jeg er så flink til alt mulig. 50% av grunnen er naturligvis at øyet som spør er ukritisk og lettlurt, men den andre halvparten skyldes altså en herlig komplett mangel på bakkekontakt. Dette er jeg stolt av, og det gjør meg lykkelig. Så det så.

Her skulle jeg gjerne sagt at det blir annerledes med spillet om Jennys ville eventyr, men det ville jeg nok sagt om hvert av de forrige prosjektene jeg holdt på med også, helt tilbake til da jeg strevet med å få den trekantede klossen ned i det runde hullet, ikke på tross av, men fordi det ikke var meningen å gjøre noe slikt. Spillet skal skje!

Jeg lovet å holde dere informert om fremskrittene, så her er en standardisert liste over hva prosjektet innebærer, og hva som enda mangler:

Historie
  • Handlingsforløp (100%) fullført
  • Dreiebok (100%) fullført
  • Manus (3%) avventer oppgaveutredning, deadline mandag neste uke

Spillerens oppgaver
  • Objektsliste (ca 90%) deadline tirsdag morgen kl 12
  • Oppgaveutredning (60%) avventer objektsliste, deadline onsdag midnatt

Stemmeinnspilling
  • Karakterskildringer (85%)
  • Utlysning av roller (ca 30%)
  • Auditions (0%) avventer manus
  • Casting (0%) avventer auditions
  • Innspilling (0%) avventer casting

Grafisk design
  • Karakterdesign (8%)
  • Leveldesign (55%)
  • Design av brukerflate (5%)
  • Objekter (0%)
  • Brukerflate (0%)
  • Levelbakgrunner (0%)
  • Grafisk storyboard (4%)
  • Karakteranimasjon hovedperson (1%)
  • Karakteranimasjon biroller (0%)
  • Karakteranimasjon øvrig (0%)
  • Cinematikk (1%)
  • Lip-sync (0%)

Musikk
  • Idé (ca 60%)
  • Programforståelse (ca 80%)
  • Forsøksprosjekter (66%)
  • Komposisjon (4%)
  • Samarbeidspartnere (5%) Circus Maximus er om bord! red. anm.
  • Kapittel 1 (ca 2%)
  • Kapittel 2 (ca 2%)
  • Kapittel 3 (0%)
  • Kapittel 4 (ca 5%)

Programmering
  • Forståelse av grunnkonsepter (100%) fullført
  • Omfangsutredning (ca 80%)
  • Layout brukerflate (ca 30%)
  • Brukerflate (0%)
  • Layout spillmekanikk (96%)
  • Spillmekanikk kapittel 1 (4%)
  • Spillmekanikk kapittel 2 (0%)
  • Spillmekanikk kapittel 3 (0%)
  • Spillmekanikk kapittel 4 (0%)
  • Layout minispill (40%)
  • Minispill (0%)
  • Minispill kampmekanikk (0%)
  • Grafisk samkjøring (0%)
  • Musikalsk samkjøring (0%)
  • Sistehåndsprogrammering (0%)

Betatesting
  • Testpanel (0%)
  • Informasjonsbehandling (0%)
  • Revisjon (0%)
  • Endringer (0%)

Post-production
  • Finansiering (2%)
  • Markedsevaluering innland (0%)
  • Markedsevaluering øvrig utland (0%)
  • Markedsevaluering USA (0%)
  • Utredning (1%)
  • Foretak (5%)
  • Nettsted (0%)
  • Markedsføring (0%)
  • Involvering i massemedia (0%)

...og når alle disse står på hundre, er det eneste som gjenstår å slippe det største arbeidet jeg noensinne har tatt på meg løs på verdenssamfunnet.

Dagens spørsmål, og jeg vil ikke ha noen høfligheter:

Tror du jeg klarer det?

Jeg tenker, derfor ser jeg ikke på Paradise Hotel

Det finnes mye elendighet i verden. Det er besynderlig at det i hovedsak sendes på TV3.
hits